Alla goda ting äro… två?

15.07.2016 22:15

Mycket, mycket bra dag i skrivhänseende idag!

I postlådan låg det ett vadderat kuvert med mitt namn på, och namnet på ett förlag på baksidan. Inuti fanns uppenbarligen någon typ av bok, och jag tänkte att det var ju vänligt att skicka en bok med refuseringen. Lite tröst liksom.

För jag förutsätter att ingen antar böcker via snigelpost.

Vill förlag ge ut tänker jag att de ringer upp. Men jag hade glömt att det här var ett av få förlag som tar emot smakprov i ett första skede, istället för hela manus. Så det var inte alls någon refusering. De har läst de 40 sidorna av manus nummer tre som jag skickade i våras, och tyckte om det.

Nu vill de läsa hela manuset!

Och det för mig osökt till nästa bra sak: äntligen lyckades jag ha både tid och ork att sätta mig och redigera de tre sista kapitlen i manus nummer fyra, som legat orörda i veckor.

Det betyder att manus fyra nu är helt färdigt, tjohooo!

PS. Ni vet, det är sommar och sol och ledighet och en massa sådant där, så ursäkta om bloggen inte får världens mest frekventa uppdateringar just nu.

 

Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar