Äntligen!

14.12.2015 19:30

Positiv respons från förlag betyder mycket när man hoppas på att bli utgiven.

Att få upp hoppet när ett förlag visar intresse och sedan inte höra något från förlaget under långt tid, är lite som att en heliumballong stiger lätt och snabbt till väders för att sedan bli punkterad av en gren. Kvar hänger bara en sorglig rest.

Ni som hängt med mig här på bloggen från början vet att jag i slutet av sommaren pratade med en förläggare (efter att först ha missat ett mail från förlaget) och därefter skickade in ytterligare ett manus på deras begäran. Vi skulle sedan höras under hösten.

Tyvärr dök det upp saker under vägen.

För förlaget, alltså. När jag gjort kontaktförsök på senare tid har jag bara fått autosvar tillbaka. Tills i dag! Även om det inte var något besked, så fick jag en förklaring till fördröjningen och en tidpunkt för när jag kan vänta mig att få besked.

Vad skönt!

Än lever hoppet. Ballongen stiger till väders igen!

 

Du kan läsa nya inlägg i denna blogg via RSS feed


Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar