Att få boken i handen och planer för boksläpp

03.09.2018 19:34

Nu har jag hållit min bok i handen!

 

Det var väldigt surrealistiskt att öppna bokpaketet som jag fått med posten (eftersom mitt förlag ligger i Skåne och jag bor, ja, ganska så långt därifrån i Dalarna.) Däri låg en bok. Nej, tre böcker. Tryckta, riktiga böcker med MITT NAMN på. Helt galet.

 

Den som står dig närmast, Nina Källmodin

 

Tänk om jag hade vetat det här, när jag började ta skrivande på riktigt allvar för drygt fyra år sedan? Det är ju det man jobbar mot och hoppas på, men kanske hade det gått aningen lättare om jag vetat att en utgiven bok faktiskt väntade där borta.

 

Nu har jag smält det litegrann. För att liksom vänja mig har jag ett par exemplar liggande framme. Så att den ska börja kännas verklig, Den som står dig närmast. Än så länge är det bara utvalda recensenter som har fått se den, förutom min allra närmaste familj.

 

Den 26 september smäller det, då släpps den officiellt och finns tillgänglig i handeln. (Ni som väntar på mail om boksläpp kommer att få det så snart den finns att beställa! Redan nu går det att se boken på Adlibris och Bokus, men det går inte att beställa ännu eftersom den inte är släppt.) Boksläpp blir det på Mora folkbibliotek, och har ni möjlighet att komma dit på kvällen den 26 september är ni förstås hjärtligt välkomna! Det blir prat om boken, förstås, mingel med bubbel och tilltugg, signering för den som vill passa på att köpa en bok med en liten hälsning i och förhoppningsvis massor av trevligt umgänge och glatt humör.

 

Jag hoppas att vi ses då!

 

Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar