Dagen L som i lektörsutlåtande

09.06.2016 12:11

Nu har det kommit. Lektörsutlåtandet!

Jag skrev tidigare att jag slagit till och anlitat en lektör till mitt fjärde manus (mer om det här). Lämnade in det i maj och nu har utlåtandet kommit. Jipiee!

Läste med skräckblandad förtjusning.

Blev så mycket gladare än jag trodde jag skulle bli. Det är mycket med manuset som är bra, och det känns tryggt att veta att jag är på rätt väg, att språket och karaktärsbeskrivningarna sitter. Stor lättnad.

Det blev också tydligt var det haltar i historien och hur jag bör göra för att behålla spänningen. Precis sådant jag behövde veta. Nu återstår bara att omvandla det här till verklighet i manuset.

Jag behöver nog smälta det här ett tag först.

Och känna pirret i magen: Jag är på rätt väg!

PS. Jag anlitade Anna Gable, som har varit frikostig med råd och tankar kring mitt manus.

Du kan läsa nya inlägg i denna blogg via RSS feed

Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar