Den stora lättnaden...

04.05.2016 09:21

Så, jag tog mig i kragen och läste igenom hela manuset. Vilken lättnad när det känns som att det faktiskt håller!

Jag är inte alls missnöjd. Vissa delar är jag till och med riktigt nöjd med. Det får ses som ett bra betyg i det här stadiet, för någonstans när jag börjar närma mig färdigt manus så brukar det komma en svacka där jag ifrågasätter allt.

Säger det här någonting överhuvudtaget? Är det intressant för någon annan? Är det logiskt eller bara konstigt? Är det ens engagerande? Och så vidare, och så vidare…

Nu känner jag mig ganska lugn. Och lättad! Jag var orolig för att jag skulle se ett berg av omarbetningar framför mig under läsningen, eftersom jag inte kollat hur alla omflyttningar av kapitel påverkat logiken i händelseutvecklingen. Men det funkar förvånansvärt bra. (Även när jag försöker tänka bort all förkunskap jag har om historien, vilket är helt omöjligt att göra till hundra procent.)

Nu ska jag ägna mig åt att peta lite på detaljnivå i texten innan lektören ska ta vid.

Jag har dessutom passat på att lämna några kapitel som jag inte kände mig alldeles nöjd med för respons från min grupp på Textlabbet. Så skönt och lyxigt att ha den möjligheten!

Happy Writing!

Du kan läsa nya inlägg i denna blogg via RSS feed

Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar