Gott nytt skrivarår!

05.01.2016 12:04

Nytt år, nya tag.

Efter flera veckors uppehåll är det lite trögt att komma in i manuset igen. Då är det bra att ha en deadline som någon annan har satt, för en gångs skull. Idag är nämligen första inlämningen för i år på Textlabbet, och det var en anledning så god som någon att slå sig ner med manushög och dator och försöka bringa någon reda i vart jag var på väg innan jullovet.

Har ni några nyårslöften kring skrivandet?

Eftersom jag redan har tre manus i olika stadier ute på förlag så har jag inga skrivmål för 2016, det känns som att det här blir mer ett år av väntan på svar. Så jag tänker jobba vidare på manus fyra i lugn takt.

Vilket är tur, för just nu blev jag lite överväldigad av alla redigeringsnoteringar och anteckningar jag gjorde i slutet av 2015 inför omarbetningen av råmanuset…

Du kan läsa nya inlägg i denna blogg via RSS feed

 

Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar