Och antagen blev jag!

11.10.2018 09:31

Idag dök det upp ett minne på Facebook, om ett fint svar från ett förlag, som trots att de tackade nej skrev att manuset som jag skickat in var bra. Då mindes jag med ens känslan när jag hade skrivit färdigt det som blev Den som står dig närmast. Jag hade glömt det, men när jag först skickade in det till förlag så kände jag att "det här, det är det manus jag kommer att bli antagen på". Som alla som skriver vet handlar det inte mest, eller bara, om att kunna skriva utan kanske ännu mer om att sticka ut och ha något att berätta. Det tyckte jag att jag hade med Den som står dig närmast, som var det tredje manuset jag skrivit och skickat in till förlag.

 

Sedan var det en vända till förlag, fick några lektörsomdömen och till och med ett svar direkt från en förläggare som dock hade vissa invändningar. Det låg i vila under lång tid medan jag jobbade med andra manus. Under tiden hade jag glömt den där bestämda känslan av att "är det något manus som förlagen kommer att nappa på så är det detta".

 

Men nu slog det mig att det blev verkligen så!

 

Nu då? Nu är min känsla att när jag jobbat om mitt manus nummer fyra, då kommer det också att hitta vägen till antagning. Håller tummarna för att det stämmer även denna gång!

 

Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar