Sista granskningen innan tryck!

22.07.2018 17:13

 

Alltså, jag får faktiskt nästan nypa mig i armen ibland. Att det här verkligen händer här och nu på riktigt, och att det händer mig!

 

Idag fick jag ett mail med hela omslaget som tryckfil, komplett med baksidestexten som jag skrev om sist och ett av de fina författarfoton som Maria G Danielsson har tagit. Kolla in det här:

 

 omslag, tryckfil, den som står dig närmast, Nina Källmodin, blurb, aino trosell, debutroman

  Omslaget till boken börjar bli färdigt. Författarfoto står Maria G Danielsson för. Fint, va?

 

Jag fick också en fil med hela inlagan, det vill säga med bokens själva innehåll som det ska se ut när den trycks. Av någon anledning kändes det väldigt stort att se texten formaterad och iordninggjord för tryck, att göra den allra sista granskningen innan boken ska släppas.

 

Det blev som att den färdiga boken plötsligt är så nära att jag nästan kan ta på den. Det var spännande att scrolla igenom inlagan och se hur texten kommer att presenteras för läsaren. Men också en aning läskigt att tänka på hur den kommer att tas emot. Den berör egentligen flera saker som inte är helt okontroversiella. Det är tur att dalkullor är födda med tjockt skinn på näsan, hehe.

 

Som ni ser har jag fått en fin blurb, det vill säga citatet från Aino Trosell, som efter lite diskuterande hamnade i fokus på baksidan istället för att ligga på framsidan. Jag är så glad för den! Jag tänker att en debutant kan behöva all hjälp en kan få att intyga de eventuella läsarna om att boken är värd att läsas.

 

Om hur det går till att få en blurb som okänd debutant, eller i alla fall hur det gick till för mig, tänkte jag skriva om i nästa inlägg. Så missa inte att kika in här i mitten av nästa vecka!

 

Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar