Dags för jullov

18.12.2015 15:03

Idag tar jag jullov.

Kanske inte från bloggen, vi får se, men från resten av skrivandet. Vi får väl förresten se hur det går med den saken också… Kanske smygskriver jag lite i alla fall!

Det är inte för att jag är trött på skrivandet som jag tar ledigt, utan förstås för att barnen ska ha jullov och jag ska tillbringa lovet tillsammans med dem. Planerar kolakok, paketinslagning, tomtegrötsfrukostar med tända ljus och förstås inte att förglömma: Ställa ut gröt till tomten på farstukvisten och läsa Viktor Rydbergs dikt Tomten.

Väntar bara på snön så att det kunde bli lite skidor och skridskor också.

Pulka åker barnen redan nu, på frosten.

Nu får det fullklottrade utkastet till manus fyra (som jag tog mig i kragen och läste igenom till slut) ligga här och vänta tills vi har julat färdigt, och manus två och tre får vänta på manusgruppernas granskande blickar i förlagens posthögar.

Två nya manus skickade till förlag i år.

Ytterligare ett manus har blivit omarbetat och skickat till nya förlag.

Känner mig väl förtjänt av lite ledigt!

Du kan läsa nya inlägg i denna blogg via RSS feed

Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar