Ett hej inifrån skrivarbubblan

16.12.2018 10:03

Hej! 

De senaste veckorna har jag lyckats pussla ihop ovanligt mycket skrivtid, bland annat genom att ta ut några innestående semesterdagar så här på sluttampen av arbetsåret. Det, tillsammans med översikten och planeringen jag gjorde har gjort att skrivandet har haft ordentligt flyt. Jag har tagit klivet in i berättelsen och styr den dit den ska med ganska små medel, vilket är roligt och utmanande. Nu är jag i det där stadiet när jag lever med boken och karaktärerna stora delar av dygnet, klurar och funderar på vilka meningar som ska läggas till och vilka som ska strykas för att det  ska bli rätt. Som att måla med en tunn, tunn pensel för att få till de sista detaljerna. 

Något annat roligt som hänt är att jag fått en spännande förfrågan från förlag, rörande mina manus. Inte bara det jag jobbar med, utan även ett annat som jag skrivit tidigare.  Jag avslöjar inte mer nu, eftersom det är helt inofficiellt än så länge, men en sådan förfrågan ger förstås ännu mer skrivpepp. Så jag ska faktiskt dyka in i skrivarbubblan igen såhär på söndagsförmiddagen, men vi hörs vidare en annan dag!

Skriv lugnt!