Fina recensioner och två roliga nyheter!

19.09.2018 17:23

 Jag skrev om det tidigare, att det är både roligt och nervöst att släppa ut boken i världen och se hur den tas emot. Jag är ganska bekväm med att låta folk läsa mina texter, något som säkert kommer av alla år som tidningsjournalist. Däremot är det såklart nervpirrande att se hur boken tas emot. Ibland läser jag recensioner där recensenten skriver att boken skulle ha mått bra av att bearbetas några varv till. Oj, vad jag skulle bli nedslagen av en sådan recension! Jag vill såklart att boken ska vara helt redo att möta läsarna nu när den släpps. Det är ju väldigt svårt (läs: omöjligt) att se objektivt på sin egen text och verkligen kunna avgöra om det är bra eller dåligt i läsarnas ögon. Därför blev jag så glad - och lättad - när den första tidningsrecensionen var så fin!

Det är Ingemar Lönnbom, kulturredaktör på Blekinge läns tidning, som har läst ett förhandsex av boken.

Han skriver bland annat: "Nu har hon gjort debut med en roman som tar upp svåra frågor mitt i vår vardag. Bitvis är den som en lågintensiv thriller."

"Ju längre in i boken man kommer, desto mera engagerad blir man i aktörerna i detta drama."

Och: "Den griper tag utan att tala om för oss vad vi ska tycka och är väl värd en stor läsekrets."

Dessutom dök den här fina recensionen upp nästa dag! Full poäng av Jennies boklista.

Den som står dig närmast, Nina Källmodin, bok, recension, Jennies boklista

Nu känner jag mig lugn med att boken håller. Alla kommer inte att älska den. Men den är redo att möta världen.

Och så kan jag berätta rolig nyhet nummer 1: Efter boksläppet kommer boken även att finnas att köpa på Akademibokhandeln i Mora.

Rolig nyhet nummer 2: I november kommer jag och ytterligare en författare att vara med på en författarkväll på Malungs bokhandel. Håll utkik, mer information kommer!

 

 

Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar