Att komma ut ur garderoben

21.10.2015 09:35

Jag har alltid skrivit och det har väl egentligen inte varit någon hemlighet för den allra närmaste familjen. Men för de flesta andra så har jag nog "bara" skrivit på jobbet, såvitt de har vetat. Det har varit en hobby som skett mest i det tysta, och i långa perioder har det knappt ens varit det eftersom tiden och lusten har varit obefintlig. De där påbörjade, röriga projekten i lådan har inte lockat.

För drygt två år sedan hände något. Då gav jag mig den på att färdigställa ett helt bokmanus. Jag skrev och skrev om, med bara en vag tanke på hur historien skulle avlöpa (mer om olika sätt att skriva blir det i framtida inlägg) och till slut hade jag faktiskt ett färdigt manus. Jag skickade det till förlag, och där någonstans började min process med att erkänna för världen att jag skriver.  Att jag, när jag har möjlighet, gärna tillbringar hela dagar med karaktärer som jag själv har hittat på och försöker ge dem liv genom orden. Att jag lägger ner all denna tid på något som jag inte vet om det någonsin kommer att leda någonvart. Bara för att det är så fantastiskt roligt.

Den här bloggen, och hemsidan, får kanske ses som det sista steget ut från min skrivargarderob.

 

Du kan läsa nya inlägg i denna blogg via RSS feed.

bloggping

Lämna gärna en kommentar!

Rätta knycket

Datum: 22.10.2015 | Av: Sanna

Envishet och n egen deadline. Två bra saker. Ska bli spännande att få läsa när ditt material kommer ut. Manus - till film, teater eller till bok? Och innehållet, handlingen, ploten, hur ser den ut?
Gissar att det kommer att klarna allt eftersom på bloggen här. :)

Sv:Rätta knycket

Datum: 22.10.2015 | Av: Sanna

Oj, jag var för ivrig. Såg att du skrivit att det handlade om en roman, ett bokmanus.

Sv:Sv:Rätta knycket

Datum: 23.10.2015 | Av: Nina

Ja, bokmanus är det. Är inne på mitt fjärde, så innehåll och handling beror på vilket av dem vi pratar om... ;) Men bara det första är skickat till flera förlag, än så länge.

Ny kommentar