Fortsätta skriva efter Textlabbet

16.06.2016 19:34

Jag försöker komma in i nya skrivrutiner efter Textlabbet.

Det är ju ett ganska hopplöst företag: Sommarlovet är inte direkt en tid känd för rutiner. Så jag försöker hålla planeringen till ett enda villkor, nämligen att absolut inte tappa bort skrivandet bara för att Textlabbet är slut.

Men som min man konstaterade :

Det är klart du kommer att fortsätta skriva. Du skrev ju innan kursen, eller hur?

Ibland krånglar man till det enkla. Självklart är mitt skrivande inte avhängigt av en kurs. Grejen är nog snarare att jag kommer att sakna det fokus jag kunnat ha på skrivandet under läsåret som varit. Det är en omställning att gå från att ha skrivandet i princip som heltidssysselsättning till att… tja, inte ha så mycket skrivtid alls.

Men maken har såklart rätt. Jag skrev två manus innan Textlabbet och jag kommer att skriva ännu fler efter.

Du kan läsa nya inlägg i denna blogg via RSS feed

PS. Jag är så galet peppad på att slutredigera mitt fjärde manus just nu. Så himla nöjd med hur slutet faller på plats och blir så spännande att jag nästan själv tycker det är olidligt - trots att jag redan vet hur det går!

 

Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar