Fullsatt på författarafton!

13.11.2018 18:04

I torsdags var jag och Erika Eriksson Norlund, som skrivit mellanåldersboken Kvarnpojken, på författarafton på Malungs bokhandel. Inte som besökare, alltså, utan som själva författarna i rampljuset. För mig var det premiär som inbjuden författare. Ännu en milstolpe.

 

 Malungs bokhandel, Nina Källmodin, författare, författarafton, Den som står dig närmast

  Jag blev intervjuad på scenen av Marie Jernberg som äger Malungs bokhandel.

 

Jag tror att många  med författarambitioner har sina tveksamheter kring den utåtriktade delen av författarskapet. Ibland ser jag insändare till tidningen Skriva som frågar om man verkligen måste synas som författare. Är det inte mer skrivandet som är det intressanta? Drömbilden som många har är nog att kunna sitta i sin skrivarhörna eller skrivarstuga och ägna sig ohejdat åt få sina berättelser på pränt. Och jag erkänner att jag också drömmer om det, att ha helt ostörd skrivro och gott om tid att bara skriva.

 

Fast det visar sig att det också är fantastiskt roligt att få möta en publik och berätta om skrivande och böcker!  Runt 60 personer dök upp på författarkvällen, vilket innebär att det var minst sagt fullsatt, och bara det var ju en otroligt härlig känsla. Marie, som äger bokhandeln, intervjuade oss på scenen och det blev ett väldigt trevligt upplägg. Att få berätta om skrivandet och boken och dessutom få en pratstund med så många trevliga människor vid signeringsbordet efteråt var så glädjefyllt. Det är svårt att beskriva. 

 

författarkväll, Malungs bokhandel, Nina Källmodin, författare, Den som står dig närmast

  Det var fullsatt bland hyllorna på Malungs bokhandel.

 

Lustigt nog har jag snabbare axlat författarmanteln än vad jag axlade min skolbibliotekariemantel. Efter att ha jobbat som journalist i så många år att yrket satt i ryggraden tog det ganska lång tid innan jag verkligen kände mig som en skolbibliotekarie, inte bara någon som försökte vara en. Så har det inte alls varit med författarrollen, tycker jag. Kanske beror det på att jag ändå skrivit böcker i så många år redan. Oftare än man kan tro böljar det diskussioner i olika skrivarforum om när man kan kalla sig författare. Jag tycker inte att det är så mycket att fundera över. Jag skriver böcker, folk köper, recenserar, lånar och läser min debutroman. Alltså är jag författare.

 

författarkväll, Nina Källmodin, Malungs bokhandel, författare, Den som står dig närmast

  Här förklarar jag tydligen något viktigt och författaraktigt för publiken...

 

PS. Nu finns det signerade böcker att köpa på Malungs bokhandel!

PS 2. Vill du också boka in ett författarbesök? Kontakta mig!

 

Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar