Miljöombyte i stort och smått

31.01.2016 18:38

I djupaste vintermörker var det underbart att åka och hälsa på solen ett tag.

Vi har varit på en riktig ”bekväm-semester”. Bekväm på det viset att det var charter, från den allra närmaste flygplatsen, med transfer och allt förbokat. Inget att hålla reda på själv, bara slappa och ta det lugnt. Inte den typ av semester vi föredrar i vanliga fall, men just nu var det helt och hållet rätt.

Att bara få vara ifred med familjen och ladda batterierna.

Det var riktigt härligt, och energinivån är många snäpp högre än innan vi åkte. Väl hemma gjorde jag ytterligare ett miljöombyte i det lilla och flyttade ner dator och anteckningsblock från skrivbordet till soffhörnet, tände i kaminen och ägnade ett par dagar åt att läsa nya och gamla kurskompisars texter inför responsveckan. Nerkrupen under en filt.

Jag tyckte att min responsgrupp under hösten hade en stor bredd i skrivprojekten, men i den nya gruppen är det ännu mer variation och det har varit spännande att se hur olika språket kan användas. Det har varit en ren njutning att läsa och att skriva respons.

Då insåg jag att jag är lika lycklig att vara tillbaka i skolan som jag var att få njuta av sol och värme i januari.

Du kan läsa nya inlägg i denna blogg via RSS feed

Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar