Mina första intervjuer som författare

30.07.2018 22:02

Jag är minst sagt van att vara den som ställer frågorna, inte den som svarar, efter så många år som journalist. Nu är det dags för helt ombytta roller när jag har börjat göra mina första intervjuer som författare, och vara själva intervjuobjektet. Det är en aning märkligt!

 

Intervjuerna har jag  bland annat passat på att boka in när vi besöker Blekinge, där jag bodde i många år och där jag var verksam som journalist. Även om mina allra första sommarvikariat var på Dalarnas tidningar var det i Blekinge som jag först hade skrivandet som heltidssyssla. Nuförtiden är det förstås ett annat sorts skrivande jag ägnar mig åt.

 

Här misstänker jag att jag har en stor fördel i att ha arbetat som journalist. Jag vet inte hur det är för andra debutanter men jag har helt enkelt kontaktat gamla kollegor och berättat att jag har min bok på gång. Jag är såklart jätteglad att de nappade och vill skriva om mig!

 

Det hade varit roligt att höra från andra hur det här med press har funkat för er?

 

Hursomhelst ska det bli spännande och ovant att bli utfrågad istället för att fråga ut. Återkommer med resultaten!

 

 

Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar