Ny vecka, nya tag

07.12.2015 13:09

Även denna vecka har jag flera möten inbokade som flyttar fokus från skrivandet till livet i största allmänhet.

Så kan det vara ibland. Men nu sitter jag i alla fall i skrivarhörnan och grunnar över respons jag fått från kurskamrater på förra veckans textinlämning. Jag blir alltid väldigt peppad av att få höra vilka intryck de har fått. Det är intressant att se hur någon annan uppfattar texten, samtidigt är det en utmaning att försöka ge en bild av helheten genom tio sidor i taget.

Den här gången hoppade jag framåt i manuset ganska rejält.

Jag vet inte om det var ett bra eller ett dåligt val. Bra vad det väl eftersom jag ville se reaktioner på när texten vänder lite och får en annan ton, dåligt eftersom jag märker att allt det jag hoppat över ger en sämre förståelse för utvecklingen i texten. Men det säger väl sig självt.

Jag valde ändå att göra så eftersom jag behöver komma framåt med helheten.

Jag siktar på att känna mig färdig med tredje manuset ganska snart, och börja skicka ut det till de första förlagen. Det känns ovanligt pirrigt, vilket har att göra med att det är ett känsligt ämne som manuset behandlar. Samtidigt väldigt välbehövligt, tror jag.

Hoppas förstås att förlagen ska se det på samma sätt!

På onsdag kommer nästa del i min bloggserie om att skriva mot ett mål. Håll utkik, för då skriver jag mer om med- och motgångar under skrivandets gång och hur jag tänker kring det.

Du kan läsa nya inlägg i denna blogg via RSS feed

Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar