Pappersarbete

19.05.2016 10:42

Med manuset hos lektör passar jag på att göra lite pappersarbete.

Nej, jag driver inte företag. Men jag har tre andra manus i olika stadier ute hos förlag, och för mig känns det viktigt att hela tiden ha aktuella utskick. Det vill säga, har det gått för lång tid utan besked så skickar jag manuset vidare till nya förlag. Jag håller ständigt ögonen öppna efter förlag som jag kan ha förbisett, som skulle kunna passa något av mina manus.

Under perioder av skrivande och redigerande är det ibland svårt att ta sig tid att fixa med manusutskick.

Så nu passar jag på att sortera i anteckningarna om lämpliga förlag, kolla deras hemsidor hur de vill ha manuset (digitalt, per post eller bara som smakprov) och bestämma vilket manus som ska skickas var. Samt putsa på olika följebrev.

Det tar mer tid än man tror, och är skönt att komma ikapp med.

För det är ju lite som att söka jobb: skickar man inga ansökningar är chansen ganska liten att jobbet landar i knät på en.

Du kan läsa nya inlägg i denna blogg via RSS feed

 

Lämna gärna en kommentar här!

Följebrev och annat pappersarbete

Datum: 23.05.2016 | Av: Christina Johansson

Tack Nina
Jag behövde en spark i baken. Jag behöver ju inte vänta med att skriva följebrev tills dess att romanen är klar, inte heller att leta intressanta förlag. Jag är rädd för att jag är rädd för att bli klar. Tänk om jag anser mig klar, med sedan kommer på att jag inte alls är det. Allt detta skrivande har gjort mig lite knäpp, men det känns lite obehagligt att börja bli klar. Jag får försöka jobba vidare mot nästa mål. Bra taktik. Tack för inspiration.

Ny kommentar