Press om mig och boken

15.08.2018 19:56

Jag skrev ju förut att jag passat på att boka in några intervjuer medan vi var på semester i Blekinge.

Nu har jag fått fina helsidor i både Blekinge läns tidning – där jag jobbat en gång i tiden – och i Blekingeposten. Jättekul att de vill skriva om mig och boken förstås! Det kändes faktiskt inte fullt så konstigt att vara på andra sidan i intervjusituationen som jag hade trott. För er som inte hängt med är jag ju gammal journalist och därför mer van att vara den som ställer frågor. Men det var väldigt roligt att få berätta om boken, om hur den kom till och litegrann om varför. Hela arbetet med att skriva manuset har ju varit ensamt, så det var trevligt som omväxling att få göra något utåtriktat.

Såhär tjusigt blev det på kultursidan i BLT, där min gamla kollega Lena Ehring har tagit det fina fotot.

Blekinge läns tidnng, Nina Källmodin, Den som står dig närmast, debutbok

Och så här fint i Blekingeposten.

Blekingeposten, Nina Källmodin, Den som står dig närmast, debutbok

Kul att de fått lite olika fokus i artiklarna, trots att de handlar om samma sak.

Det svåraste med intervjusituationen och det jag behöver träna lite på är nog att kunna sammanfatta boken och berätta kort och koncist vad den handlar om. Men övning ger färdighet, jag hoppas förstås att fler tidningar ska vilja skriva om boken.

Förresten så börjar det dra ihop sig till boksläpp! Definitivt datum är inte spikat ännu men det kommer att bli i slutet av september, dock inte samtidigt som bokmässan förstås, och på Mora bibliotek. Så ni som har nära dit kan hålla ögonen öppna, så snart datum och tid är helt bestämt så får ni såklart veta det här på hemsidan. Då hoppas jag att vi ses där!

 

Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar