Rapport från skrivhörnan i skogen

03.03.2016 21:23

Jag önskar att jag hade möjlighet att åka iväg och skriva lite oftare.

De här dagarna i stugan har verkligen varit en skön injektion i kreativiteten. Det är ändå något visst med att sitta och skriva med utsikt över skogen och med sprakandet från brasan i bakgrunden Dessutom har det fungerat som research: I mitt pågående manus finns gott om beskrivningar av just att leva i naturen och röra sig i skogen.

Ett miljöombyte väcker tankarna till liv på många sätt.

Jag har lyssnat på knastret från snön, inspirerats av djurspåren och av kvällsmörkret som är så tätt utanför stugknuten jämfört med hemma. Lagrat alla ljud och lukter i min mentala minnesbank för att kunna väva in dem i texten.

Att kombinera sportlov, familjeträffar och skrivande har krävt lite pusslande men funkade i slutänden jättebra. Det har blivit precis som ett sportlov ska vara: Pulkaåkning, korvgrillning, sällskapsspel och mys. Samtidigt som miljöombytet har gett manuset en rejäl skjuts framåt.

Nu hoppas jag att inspirationen har följt med hem, så att redigeringen av de sista kapitlen går lika lätt som det gjort vid stugan.

Så här härligt och mysigt har jag haft det i den tillfälliga skrivhörnan!

skriva, skrivarhörna, manus, skrivprocess, inspiration, redigering, skrivarlya

Du kan läsa nya inlägg i denna blogg via RSS feed

Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar