Utgiven till varje pris?

23.05.2016 09:16

Det här med att jag envisas med att hitta ett förlag till mina manus innebär inte att jag vill få en bok utgiven till varje pris.

Så kanske det kan kännas ibland, i och för sig, när jag ser framför mig hur jag har min egen, färdiga bok i handen. Då vill jag ju att det ska hända nu, nu, nu! Så att jag äntligen får korka upp den där champagneflaskan och fira…

Men nu när jag suttit och gått igenom förlag och fixat utskick av olika manus blir det väldigt tydligt att för mig är inte bara själva utgivningen målet. Utan jag vill att det ska vara en utgivning som känns bra. Som är resultatet av ett samarbete snarare än en transaktion och där jag och ett framtida förlag delar samma syn på bok, marknadsföring, långsiktighet och så vidare.

Alltså väljer jag bort förlag som jag skulle kunna ha skickat till. För att något med magkänslan säger mig att vi inte riktigt är samstämmiga.

Att få en bok utgiven på ett sätt som lämnar bitter eftersmak… nej, då får det hellre vara.

Jag vill faktiskt inte bli utgiven till vilket pris som helst.

Jag vill hitta rätt förlag till mina manus, och jag vill att de i sin tur ska tycka att mina manus är rätt för dem.

Du kan läsa nya inlägg i denna blogg via RSS feed

Lämna gärna en kommentar här!

Inga kommentarer hittades.

Ny kommentar